Spanish Products
Duurzaamheid
Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO):
Bij Spanish Products zien we Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) als een essentieel onderdeel van onze missie. Wij geloven dat deel uitmaken van een betere wereld niet alleen betekent dat we kwaliteitsproducten aanbieden, maar ook dat we actief bijdragen aan de samenleving. Daarom reserveren we elk jaar 1% van onze winst om een goed doel te ondersteunen. Voor ons is dit een uitdrukking van dankbaarheid en solidariteit en een manier om degenen die het nodig hebben een steuntje in de rug te geven.
Aan het einde van elk jaar zullen we hier bekendmaken welke doelen we hebben gesteund, als blijk van onze inzet voor positieve verandering. Vanaf 2025 hopen we dat dit onderdeel van de pagina groeit en een weerspiegeling wordt van de initiatieven waaraan we ons hebben verbonden. Ons doel is dat deze pagina na verloop van tijd symbool zal staan voor de vele kleine stappen die we hebben gezet om verschil te maken. Kleine stappen welke zonder onze klanten niet mogelijk waren geweest.
We hopen bovendien dat deze actie anderen inspireert om, binnen hun eigen mogelijkheden, bij te dragen aan de bouw van een eerlijkere, solidaire en duurzame wereld. Wij geloven dat elke kleine inspanning telt en dat we samen een betere toekomst kunnen creëren.
Bij Spanish Products hechten we diep aan traditionele waarden en geloven we in hun transformatieve kracht wanneer ze samengaan met vooruitgang. Eenvoudige gebaren zoals “alstublieft”, “dank u wel” of “sorry” zeggen weerspiegelen respect, waardigheid en normen voor fatsoenlijke omgang – essentiële elementen voor een vriendelijkere en meer begripvolle samenleving.
Hoewel deze principes eenvoudig lijken, vormen ze voor ons de basis voor het bevorderen van relaties die gestoeld zijn op respect en wederzijdse waardering. We streven ernaar dat deze waarden niet alleen onze interacties met klanten leiden, maar ook ons dagelijks leven verrijken en bijdragen aan de opbouw van een respectvolle en harmonieuze gemeenschap.
2024
Dit jaar hebben we een stap gezet in ons sociale engagement door samen te werken met verschillende doelen die ons inspireren en motiveren:
- Actie Tegen Honger (Acción Contra el Hambre):
In het kader van het Dana-project hebben we 3% van onze inkomsten van oktober gedoneerd om voedselonzekerheid en de gevolgen ervan in de meest getroffen gemeenschappen te bestrijden.
- Cris Stichting Tegen Kanker (Fundación Cris Contra el Cáncer):
We zijn lid geworden van deze stichting om kankeronderzoek te ondersteunen met een maandelijkse bijdrage. Deze beslissing kreeg een diepere en persoonlijkere betekenis toen we enkele maanden later ontdekten dat dierbaren met deze moeilijke ziekte te maken hadden.
- Sponsor van de Flamenco Zambomba:
Samen met het Instituto Cervantes in Nederland hebben we dit prachtige benefietconcert gesponsord. De opbrengst is gedoneerd aan het weeshuis Christodoulion, waarmee we hebben bijgedragen aan het welzijn van de kinderen die dit het meest nodig hebben.
We zijn dankbaar voor de kans om aan deze doelen bij te dragen en we blijven ons inzetten voor het ondersteunen van initiatieven die een positieve impact hebben op de samenleving.